Monday 10 October 2011

Wishes


Masing2 ade wish tersendirikan. Ade yg nk jadi kaye, ade yg nk keidopan mewah dan macam2 lg. Orang kate kalo nk capai angan2, kena la berusaha sebaek mungkin utk mencapainya. Wishes aku xade la best sangat tp cukup la utk diri aku ni. hehe..

1 – Aku nk kembali kepada diri aku yang dulu.
Knape aku nk kembali jadi diri aku yg dulu? Sbb masa tu aku xbanyak buat silap, xbanyak terpesong, xterjebak dengan cinta, xpernah rase saket bile kasih terputus dan macam2 lg. Ati yg da luka xkn same dengan ati yg dulu. Tu adalah penyesalan terbesar pernah aku rase sbb aku biarkan diri aku terjebak. Aku memang salahkan diri aku 100%. 

2 – Aku nk kembali menuntut ilmu
Sbb aku nk buktikan pada diri aku sendri yg aku mampu buat lebih baek daripada ape yg aku da pernah capai sblom ni. Xfokus tu la yg membuat aku xdapat nk jadi pelajar cemerlang. Hehe.. keje aku memain je dalam kelas, macam mane nk focus kan. 

3 – Aku nk jadi wanita yg berkerjaya
Sbb dengan cara ni, aku bleh bina keidopan yg lebih stabil, bahagiakan family aku, bantu adek beradek aku. Tu point penting aku utk jadi wanita berkerjaya. Aku nk balas jasa dorang yg bersusah payah utk aku dan aku nk dorang idop senang. Giliran aku lak utk menyenangkan dorang.

4 – Aku nk punya keluarga sendiri
Sume orang nk ada keluarga sendiri. Aku gak xterkecuali. Aku nk ade husband yg sayangkan aku, yg bleh trima aku seadanya, yg bleh jadi tempat aku menabur kasih, berkongsi dengan aku dan anak2 yg comey dan baek2. Aku nk punya keluarga yg happy dan bahagia. InsyaAllah.. Amin

5 – Aku nk balik skang gak!
Ni wish aku yg paling aku sangat2 nk skang ni. Sbb aku homesick dan sangat2 rindukan family aku nun kat borneo sana. Aku nk mase berlalu dengan pantas supaya aku bleh balik rumah skang gak. Xterbendung rase rindu di ati. Cehhhh.. hebat madah aku. 

So far, ni la wishes aku yg aku harap bleh terjadi walaupon ade yg xmasok akalkan. Hehe… ni cume ape yg aku rase dan inginkan mase ni. aku nk idop aku tenteram dan tenang. Tu je. Aku sayangkan idop aku. Aku yakin Tuhan sentiasa bersama aku. Dia maha mengetahui segala2nya. Aku hanya mampu merancang, hanya Tuhan yg menentukan sumenye. 

No comments:

Post a Comment