Sunday 9 October 2011

Once again


Nampaknye idop aku semakin ceria dan berwarna – warni. Sangat suke sbb da lame sangat xrase idop aku bermakna macam ni. Weekend aku dipenuhi dengan aktiviti2 yg menarik dan sangat2 bersyukur sbb membe2 aku sentiasa bersama aku walaupon 5 tahun lepas aku xdapat masa yg berharga macam ni dengan dorang. Aku minta maaf la korang, bukan aku xnk tapi aku terikat. Skang aku da free ni, memang masa aku fully utk korang. Ape2 plan, bagitau je aku, insyaAllah.. aku follow! 

Weekend kali ni aku berada di wangsa maju. Menghabiskan masa aku disana sambil merehatkan badan yg penat. Girls Nite skali lg. Fun! Berjalan2 dikawasan sekitar dan melihat suasana baru. Memang salah satu aktiviti kegemaran aku. Sejak merantau ni, banyak tempat yg aku da pijakkan kaki. Aku memang suke travel tapi kalo sorang2 tu xberani lg la. G ramai2 baru best! 

Xsabo rasenye utk menanti weekend minggu ni plak. Pasti lg menarik sbb aku akan bertandang ke bumi tempat aku menuntut ilmu selama 5 tahun ni. Aku rindukan tempat tu sbb kat situ adalah ibarat rumah kedua bagi aku sbb macam2 suke dan duka aku lalui disitu. Dan dalam masa yg same, aku nk jumpe kawan2 bek aku. Lama sangat x bersua muka. Rindu kat korang weh! Banyak story moly nk cite kat korang! Hehe!

Pe yg bleh aku katekan skang ialah aku gembira dan bersyukur dengan nikmat idop yg Tuhan bagi kat aku. Aku semakin open minded dan matang dalam membuat keputusan. Skang bukan masa utk main2 lg. aku kene focus utk masa depan aku dan segala2 nye. Yg aku tau dalam kpala aku ni sedang mengatur strategi  utk lebih berjaya mengejar cita2 aku. InsyaAllah… dengan izin Dia. 

p/s – pengalaman mengajar aku utk menjadi matang dan terus maju ke hadapan. Jangan bazirkan masa dengan sesuatu yg sia2. Fikirkan family yg mengharapkan kita membalas jasa2 mereka. Fikirkan mereka sebelom membuat sesuatu keputusan. Jangan pinggirkan apa kata hati sbb ati kita ade peneman yg paling berharga yg kite miliki.

No comments:

Post a Comment