Tuesday 18 October 2011

Uni's Weekend Time


Hye all! Ceh.. macam ade orang je kat blog ni. padahal aku sorang je. Haha! Ari2 aku seperti biasa, ceria, hepy dan bersyukur. Macam yg aku pernah mention sebelom ni, weekend aku last week aku habeskan di tempat aku menuntut ilmu. Aku berjaya “memontengkan” diri pada hari jumaat lepas. Best! Suke! Haha! Aku rasa hari2 aku terasa panjang disana. Lagi panjang masa tu, lagi suke sbb aku bleh menikmati setiap detik dan release tension weh. Masa yg ade aku gunakan untuk lepak dan berkongsi2 cite.

Macam2 yg kami cite kan daripada hal kwn2 sehingga la mende2 yg menyentuh perasaan. Tu normal la bagi pompuan kan. Memang habes sume keluar, sumpah seranah, xpuas ati sume keluar. Haha! Tapi memang penat la sbbnye aku xsempat nk berehat banyak2 sbb keje nk berjalan je.

I meet my best friends there and guest what, many changes happen to our life now. Everything is change, 360 degree upside down. Tujuan aku datang ke sana ialah untuk berjumpe dengan besfren2 aku. Sorang da kawen dan ade anak laki sorang. Disebabkan aku xdapat hadir masa dia bertunang, kawen dan bersalin aritu, so, aku amik keputusan untuk jumpe dia. Aku nk juga tengok anak buah aku yg sorang tu kan. Baby tu sangat tembam dan berat. Geram gler aku nk cubit2 pipi dia. Baby tu baru 4 bulan kot tapi berat dia da 7kg. Aku memang la suke pegang baby tapi effect kat tangan aku yg keding ni ye. Aku baru dukung xsampai 5 minit tapi tangan aku da rasa sakit. Adehhh… macam mane nk ade anak sendiri ni. soh hubby je la dukungkan, Iye dok? Hehe… 

Lepas urusan tu da selesai, aku dengan besfren aku yg lagi sorang g la berjalan2 kat cherating nun. Da lama x ke pantai. Dapat g pantai memang best sbb air boleh menenangkan aku. Aku tinggalkan sume nye kat sana. Biarlah laut bawak sume kenangan pergi dari aku. Aku xnk sume tu ade dalam kepala aku lagi. Semak! Xsuke serabut2. Bukannye aku rugi ape2 pon kalo xingat kenangan2 tu. Kn kn kn?

Aku lepak makan2 kat shopping complex. Melihat2 perkembangan rumah kedua aku. Online sampai ke pagi [aku sangat3 rindu untuk on9 smpai pagi dan ade internet 24jam!]. Borak2 kosong. Bergelak ketawa. Do whatever I want to do. Such a fun weekend!  I’ll remember that moment. I feel peaceful, relaxing, blissful and I don’t know how to descript those feeling. Hehe…

p/s – aku tau aku bleh lalui sumenye. Bukan ego tapi aku kenal sape diri aku. Nothing is impossible in life. 

No comments:

Post a Comment