Wednesday 5 October 2011

Top 7 List


Hye! Arini sangat sejok sbb ujan tlah turun. Aku da beku da. Arini aku nak share pasal cite2 yg aku follow. Xbanyak sangat cite yg aku follow, ade la a few cite yg memang part of my list la. Yg aku slalu tunggu dan ikot perkembangan la. 

1- Supernatural


Sume orang mesti da tau pasal cite ni kn. Mesti da sedia maklum la ape jalan citenye. Ala.. cite pasal 2 adek beradek yg ensem brkeje sebagai pemburu supernatural tu, Sam Winchester dan Dean Winchester. Memang dorang ensem ok. Hehe.. aku folo cite ni dari season 1 sampai la season 7 yg skang ni. Ape yg bestnye? Aku suke sbb thrill, sbb dorang cool je walaupon dorang tau dorang kene bunuh supernatural dan orang2 yg xbrsalah. [kejam erk?] At the same time dorang pon ade conflict dengan diri masing2. Paling best ialah kasih sayang dorang adek beradek yg xpernah putus walaupon dorang terpisah, dorang trust each other dan sanggup buat ape saja utk selamatkan nyawa dorang adek beradek. Tu spirit yg paling aku suke dalam cite ni. Kasih sayang dalam family sangat penting ye utk kekuatan menghadapi ape jua situasi yg bakal datang pada kite. 

2 – Family Outing

 
Ni variety show korea yg berjaya mengalihkan perhatian aku daripada xminat korea kepada MINAT! Ni la penyebab aku bleh gler korea sampai skang. Klakar dia sangat superb dan memang aku menanti2kn setiap episode yg di subs kan setiap minggu. Cite ni da lame abes tapi aku still tengok balik episod2 yg lame sbb aku sangat suke gelak2.  Haha! Dorang memang sporting gler dan memang gelak je la keje aku kalo tengok cite ni. Cite ni ade 2 season. Season 1 yg paling best skali dan memang mendapat sambutan yg mengalakkan la pada mase tu tp utk season 2 kureng sbb sume ahli da bertukar orang dan disbbkn ade idol2 remaja yg buzy so cite ni dihentikan sampai season 2 je. Artis2 korea memang sempoi ar. Siyes!

3 – Gossip Girl
 
Mesti pelikkan? Cmne orang yg ganas macam aku ni bleh terjebak tengok cite ni kan? Aku pon pompuan gak tau. Hehe.. aku suke cite ni sbbnye jalan cite dia yg memang buat aku excited dan tertanye2. Sbb len of coz la sbb actor2 nye yg ensem2 dan actress2 nye yg cantek2. Hehe! Jalan cite nye memang memeningkan kpale tp aku tengok gak. Aku sangat suke romantic2 scene dalam tu. Chuck pon sweet wooo! Skang da season 5 dan cite dia semakin meruncing dan aku memang xsabar nk tengok next episode ye. Hehe! Xcited!

 

4 – Running Man

Cite ni ade la pengganti kepada cite Family Outing tp rating tetap naik sbb Yoo Jae Suk [aku minat dia ni] sebagai host cite ni. Jd nye, cite ni aku follow macam cite Family Outing gak. Cite ni pon superb kelakar sbb dorang main cari2 guest kn, ade a few game utk dapatkan running ball.


Nape dorang berebut nk running ball? Sbb kat setiap hujung cite , mesti ade punishment, sbb tu la dorang buat ape saje utk dapatkan running ball. Sangat best! Aku recommend kn cite ni pada mereka2 yg tengah bersdey skang ni. Sbb memang gelak xhingat nyer la. Gua konfem! 

5 – Survivor

Aku ni memang fans cite ni sbb aku sangat suke kan adventure. Cehhh.. amik ko. Xde la sume season aku follow, ade la beberapa season yg aku miss sbb aku kene sambung blaja. Masa tu mane tau internet sangat. So, aku skang aku da follow balik cite ni. Skang da season 23, gler banyak da season nye. Cite ni bagi aku banyak idea macam mane aku nk survive dengan 1001 perangai manusia yg kite baru kenal. Tu yg buat aku teruja tangok cite ni. Conflict, love, relationship, challenge n banyak lg dalam cite ni. Ni je kot cite yg paling bertahan lama. Terbaek la Jeff Probst! 


6 – We Got Married – Khuntoria


Cite ni cite korea, variety show gak. Aku suke pasangan ni sbb aku suke tengok Nickhun as a Prince Thai dan Victoria as a Princess of China. Dorang sangat sweet together. Dorang pon foreigner kat korea tu tapi penyanyi kat sana. Aku tengok Vic tu sebijik macam perangai aku sbb aku akan fikir mende yg same macam ape yg dia fikirkan. Aku hope la bleh dapat future husband yg romantic dan superb cute macam Nickhun kn. Siyes romantic. Aku kalo tengok cite ni, asyik senyum memanjang je. Aku lak yg rase bahagia lebih2 kat luar ni. Hehe.. xsalah berangankan. Cite ni da tamat da pada bulan 9 aritu, sangat sdey! 

7 – The vampire Diaries

Aku pon xterkecuali utk tengok cite vampire ok. Aku suke tengok cite ni sbb vampire dia cool kot. Ensem2 lak tu. Hehe.. pasal 2 adek beradek gak yg menjadi vampire dan da lame idop atas bumi ni. Dua2 jatuh cinta pada pompuan yg same dan dorang pon diburu oleh original vampire. Haaaa! Amik ko. Aku pon xtau macam mane nk cite sbb cite dia sangat2 byk conflict. Tp yg pasti aku suke tengok Damon, sexy! Auww! Haha! [aku memang pantang nampak laki seksi2. :P] Memang bleh jatuh cinta terus ok. Adeh2.. cite ni baru season 3 so xbleh jangka lg ape yg bakal berlaku. Nk tau pe yg jd seterusnye? Follow la! hehe.. Jgn mare erk!



Banyak da aku membebel ni. Kuat lak aku membebel dalam blog ni. Bahaye2. Hehe! Ni la list top 6 aku tanpe mengikot turutan ye. Len orang len cite rase, iye dok? Hehe.. aku tengok sbb aku berkenan nk tengok la tu. Until then, see ya!

p/s – Ni pendapat aku saje ye..

No comments:

Post a Comment