Saturday 15 October 2011

Married? Engaged?



Haihhh… apesal sume orang cakap pasal kawen dan bertunang hah? Ade rase sayu dan sebak sikit disitu ye. Bukan ape, dulu aku plan dalam setahun dua ni, bleh la kawen kot tp da bukan jodoh kan. Aku hanya bleh merancang tp Tuhan yg menentukan sumenye. Aku memang da plan baek punye, nk bawak dia g jumpe family aku masa kiteorang konvo nanti. Aku memang sungguh2 nk kenalkan dia dengan family aku sbb nye family aku pon da bleh bau aku macam ade something relation. Ape tak nye, da handphone melekat kat tangan, kredit abes dan seangkatan dengannye. Hehe..

Tu la kalo kapel, sume mende nk kene lapor, sume mende nk same, sume mende nk tau, macam tu la kan. Da la family aku pernah tengok gambo dia dalam purse aku dan da pernah kantoi aku kuar dengan dia masa family aku datang nk amik aku. Macam2 nasihat aku diingatkan, tanye pasal dia sikit2 la at the same time. Memang aku xtau macam mane nk kenalkan dia kat family aku. Aku kerap la gak berfikir cara2 nk kenalkan. Tp sape sangka mende macam ni bleh jadikan.

Sdey? Tipu la kalo xsdey. Sekuat mana pon orang tu, kalo melihat orang yg kite pernah sayang pergi, mesti akan sdey gak. Aku da pon da redhakan sume yg da terjadi, aku da lepaskan sume tentang dia dan aku bersyukur dengan ujian yg Tuhan bagi ni. Sekurang2 nye aku blaja banyak mende dari ujian ni. Mane ade orang yg nk tengok orang yg kite sayang xbahagia kan. At least aku tau dia bahagia disana, walaupon bukan aku orang yg mampu membahagiakan dia. I’m happy for him! Aku ikhlaskan sume nye. 

I just want him to know that I’m always here for him if he needs my help. I’m still your friend. No matter what happen, you still one of my best friends I ever have. Can’t we just be friend like before?  

Back to da topic. Pasal kawen dan bertunang kan. Skang ni ramai sangat orang kawen dan bertunang, termasok la kawan2 aku sendiri. Aku jeles ok! Aku xde calon nk ajak kawen ni. Hehe! Xpe, jodoh korang da sampai, aku tumpang gembira utk korang. Nk tunggu aku kawen, memang lambat lagi la ye. Xyah nk tunggu2 sgt la. Aku bile da dengar banyak kawan2 yg da nk kawen dan bertunang ni, aku jadi cuak. Sbb aku rase aku da sangat2 tua. Haha! [bajet ko muda lagi la ye.. :P]

Aku bukan xteringin, memang aku teringin tp bile fikir2 balik, jauh lagi aku ni nk jadi isteri orang kot. Diri sendri pon xtau terurus ke x. Hehe.. aku pon tengah planning2 nk change life aku sikit demi sikit. Banyak mende aku nk blaja dari mak aku. ILYSM MOMMY! Lagi pon aku baru nk start build new life after study kan, so slow2 la kan. Bak kate membe aku “kite single sbb Tuhan dan diri kite sendiri tau kite masih xbersedia utk jadi isteri lagi”. Ade btolnye gak kate2 tu. Kalo btol diri kite da bersedia, jodoh bleh datang dengan sendirinye. Aku amik kate2 tu sebagai sesuatu yg positif. Xde ape yg perlu ditakotkan dalam dunia ni kecuali DIA.

Kepada membe2 ku yg da berkawen, yg nk kawen, yg da bertunang dan yg nk bertunang, aku ucapkan selamat berbahagia hendaknye. Aku gembira sbb membe2 aku da ade arah tuju utk masa depan korang. Plan strategik sikit agar jodoh kalian sampai ke anak cucu cicit dan selama2nye. Amin…

Kepada membe2 aku yg maybe senasib dengan aku atau single, mari la kite same2 party! Haha! Ape punye nasihat la. Ok2. Kali ni siyes erk. Aku doakan korang dapat jodoh yg lebih baek dari yg sebelomnye, contact2 la aku kalo ade ape2 yg bleh aku tolong atau nk ajak aku party. Haha! Xabes2 aku ni.

p/s – Doa2 kan la aku dapat jodoh yg baek dan eternity erk. Obviously, I miss my future hubby and I wonder what his doing right now. I hope you doing well. I’ll meet you soon. Plez, wait for me. :-) 

2 comments:

  1. sy pon nk kawen jugak.. tp xde calon jugak.. miss my future hubby too.. sweet gilerh entry ko nih.. hurmmmm T_T

    ReplyDelete
  2. hehe.. sme la kita. kang ade la tu. InsyaAllah.. :D

    ReplyDelete