Tuesday 20 September 2011

Family


Disaat2 ni aku sgt2 rindukn family aku. Sunyi gler rase diri ini tanpe dorang. Siyes! Makin beso, makin xbest idop ni. Byk sgt dugaan dan pergorbanan yg perlu dilakukan utk mengejar cita-cita. Dulu aku mmg memberontak nk pergi jauh dari umah sbb bleh bebas. Jiwa remaja beb! Tp bile aku da ade di perantauan ni, baru aku tau ape rasenye idop tanpe dorang disisi. Serba serbi xlengkap bile berjauhan dari dorang.
Bile tertekan, rase nk je aku berlari balik. Naseb bek la jarak membataskan segalanya. Tu la pengorbanan yg aku kne amik utk mase depan aku dan family. Aku nk bercite psl family aku yg kecik ni. Kite bermula skang!

Ayah
Sorang yg sgt2 bek n aku sgt2 bersyukur sbb dapat ayah dalam dunia ni. Insan yg sgt penting dlm idop aku. Walaupn aku xrapat dgn ayah tp aku syg ayah aku. Hehe.. Byk duit ayah kuar sbb nk tanggung kami 1 family. Aku sebagai ank yg sulung adalah anak yg paling byk menyusahkan ayah sbb aku xpandai sgt berdikari. Haha! <jahat x aku?> minta maaf la ayah, along byk menyusahkan ayah slame ni. Insyaallah… bile along da cpai cita-cita along nnt, along akan gembirakn ayah. Amin…

Mak
Insan yg sgt2 penting dlm idop aku. Orang yg paling byk memberi sokongan dan dorongan pd aku. Orang yg slalu call aku smase aku merantau ni. Hehe. Hakikatnye aku nk balik. Rindu kat masakan mak aku dowh. Mak la yg sediakan sumenye utk aku. Tu yg aku syg gler2 kat mak aku ni. Hehe.. mak aku nk tgk anak2 dia berjaya sbb tu la dia nk sume anak2 dia sampai ke menara gading walau susah cmne pn. Disaat2 aku keseorangan ni, mmg aku sgt2 perlu kn mak disisi. Mak je yg tau perasaan anaknye ini. Dgn adenye mak, aku jd kuat! Along syg mak sgt2! help me to face this crucial world.

Angah
Ni adek aku yg slalu gado dgn aku. Sbbnye dia byk perangai. Perangai pelik2 lak tu. Hehe <jgn mare erk :p> Dia ni kpale batu skit tp cengeng. Xleh mare skit, trus mangalir la mutiara2 jernih dia tu. Mmg xleh nk watpe ye. Dalam kiteorg 3 beradek ni, dia la satu2nya yg xpernah kene jentik skit pn oleh ayah aku. Sbb dia cengeng la. Haha! Aku dgn adek yg yg bongsu da merase sume jenis hukuman. Sedap wooo! Tp dia ade kelebihan tersendiri. Dia adalah pelajar cemerlang. Xmcm aku ni, pemalas. Hehe.. dia sgt cemerlang dlm pelajaran n sgt2 ske blaja. Dia lg bijak dr aku. <nmpk sgt aku kurang pandai. :p> 

Boboy
Yg ni adek bongsu aku yg paling skpale dgn aku. Kalo aku balik umah, aku la kwn dia beborak. Mak aku kate sjak aku n angah g blaja jauh nun, dia senyap je. Kcian lak aku tgk. Hehe.. da la dia satu2 nye ank lelaki. Kalo ade aku, ade la 2 anak lelaki kat umah tu. <aku ganas wooo> Ujung tahun ni dia SPM, katne lak da dia akan tercampak slepas ni ye. Aku da tercampak kat Pahang n KL dan angah kat Labuan. Ade ke kemungkinan dia akan ke Sarawak??? Haaaa… wait n see la. Hehe

Tu la serba sedikit psl family aku yg kecik ni. Xde apa yg istimewa tp cukup utk buat aku tenang bersame dorang. 

p/s – kalo la aku bleh undur waktu, xdenye aku nk wat mende yg sia2 ni.

No comments:

Post a Comment