Tuesday 15 November 2011

Xpe la..


Bila kita sayang orang tu, walau penat macam mane pon, dia la orang yg selalu di ati dan fikiran kita. Tapi ade ke dia fikir pasal kita? Ati kate xpe la, dia busy tu.

Bila kita sayang orang tu, bila kita ati marah cepat je sejok. Tapi bila dia marah sumenye post kat blog. Ati kate xpe la, dia kn femes, banyak orang nk tau tentang dia. 

Bila kita sayang orang tu, dia cite ape pon, sume kita dengar walaupon bosan gler dan kita xfaham ape2 pon. Tp bila kita bercerita, dia wat dunno je, siap men game lg. ati kate xpe la, xpenting bagi dia pon, kite nk share je. 

Bila kita sayang orang tu, kita nak selalu berada disamping dia walaupon dia xperlukan kita saat tu. Tp bila kita perlukan dia, dia lagi penting kn social network dia dari kita. Ati kate xpe la, kita tak ade hak nk halang dia. 

Bila kita sayang orang tu, ape saja yg dia buat, sumenye comel, sumenye ensem, sumenye sesuai dimata kita. Bila kita tukar sikit, dia kate kita tak boleh terima dia seadanya. Ati kate xpe la, btol jugak kate dia tu.  

Bila kita sayang orang tu, cacat cela macam mane pon, kita tetap xnampak cacat tu. Tapi bila kita serba kekurangan, dia mula la usha pompuan len. Ati kate xpe la,  kita xcantik macam dorang tu. 

Bila kita sayang orang tu, kita akan risau fikirkan dia da makan ke blom, makan ape la dia agaknye arini. Bila dia cakap xde duit nak makan, kita pon bagi la duit nk make sure dia tetap makan tu. Tapi bila kita xmakan, paling kuat pon dia tanye “sapa soh xmkn”. Ati kate xpe, memang salah kita pon.

Bila kita sayang orang tu, kita jadi gler bila dia saket, apa lagi bila dengar dia eksiden, tak tentu arah nak carikan ubat bagai, tapi bila kita saket ada dia kisah ke? Dia siap pegi men futsal dgn kawan2 dia. Xpe, dia pon ade kawan2 gak kn. 

Bila kita sayang orang tu, kita sanggup bagi dia rest bila dia letih, tapi bila kita letih, kita kena layan dia jugak. Adil ke gitu?

Bila kita sayang orang tu, kita sanggup tinggalkan dia selama2nya untuk kebahagiaan dia. Tapi adakah dia tahu pengorbanan kita? Ati kate xpe la, asalkan dia bahagia.

Bila kita sayang orang tu, kita buat sumenye kn? Tapi dia xpernah faham kn

Bila kita sayang orang tu, walaupon dia tak lagi berada dalam kehidupan kita, bukan senang kita nk sayang kn orang lain. Tapi dia senang je dapat yg baru kn. Xpe la, dia xperlukan kita, kita pon selesa macam ni.  

Bila kita sayang orang tu, kita pon gembira bila lihat dia bahagia walaupon bukan kite yg bahagiakan dia. Kita ingat sumenye. Dari A sampai Z kita ingat. xpe la, kita harap dia bahagia hingga ke akhirnya.


p/s - Xde kaitan antara idop dgn yg mati erk.. :D

No comments:

Post a Comment